Tuesday, January 31, 2006

Aku Bukan Syaitan Bisu

Oleh : serbanblack@yahoo.com

Adakah seseorang yang tidak mempelajari matematik berhak mengajar seorang yang mempunyai Ijazah sarjana, master mahupun PHD? Kadangkala kita katakan, ya boleh juga..tapi adakah yang tak belajar tu tahu menyelesaikan masalah-masalah matematik yang rumit??

Adakah orang bukan Islam yang tidak mengetahui tentang hukum hakam dalam Islam berhak mempersoalkan undang-undang Islam??

Kepada semua orang bukan Islam..kami orang Islam tak menghalang kamu melaksanakan amalan agama kamu tetapi mengapa kamu hendak mencampuri urusan agama kami??

Adalah berhak bagi kami untuk menentukan sama ada penganut agama kami (ISLAM) boleh menukar agama mahupun tidak kerana terdapat dalam ajaran agama kami.

Kami juga berhak menentukan bahawa seseorang penganut agama kami (Islam) telah terkeluar dari agama (murtad) mahupun tidak.

Kami tak melebihi had sempadan keagamaan, menghukum penganut agama lain menggunakan hukum agama kami. Kami hanya menggunakan hukum agama kami untuk penganut agama kami (ISLAM) sahaja. Oleh yang demikian, serahkan hak kami seperti mana kami memberikan hak kebebasan melaksanakan agama anutan kamu..

---------------------------------

Jika British yang menjajah tanah Melayu pun memberikan penghormatan kepada kesultanan Melayu untuk menguruskan AGAMA (Islam) dan ADAT ISTIADAT, mengapa rakyat Malaysia yang bukan beragama Islam pula nak melebih-lebih??

Adalah menjadi kewajipan kepada rakyat untuk mematuhi undang-undang yang telah diperuntukkan. adakah seseorang itu dianggap warganegara jika menolak perlembagaan negara itu??

Bagaimana pula seseorang menteri kabinet yang bersumpah setia di hadapan YDP Agung yang melantiknya telah berpaling tadah?? Bukankah lebih dahsyat pengingkaran mereka daripada ALMAUNAH yang tiada bukti kukuh terhadap penentangan mereka terhadap YDP Agung?? Menteri kabinet yang telah menerima dan bersetuju perlembagaan negara adakah layak keanggotaannya apabila menolaknya pula tiba-2


Kami tak cari fasal dan jangan kamu pula yang buat fasal !! elakkan peristiwa 13Mei berulang..

---------------------------------

Wahai umat ISLAM..lihatlah bagaimana bersatunya orang bukan Islam menentang Islam dalam mempertahankan keutuhan agama mereka...kita pula bagaimana?? Ada pula orang Islam (rapidah AP dll) yang menyokong tindakan orang bukan Islam itu dan tak mahu bersatu dengan barisan Umat Islam...ketepikan fahaman politik mahupun sempadan geografi dan bangsa...bersatulah atas nama ISLAM...berjuanglah atas nama ISLAM dan KEBENARAN...ALLAHU AKBAR ! ! !

Aku bukan syaitan bisu..

No comments: